lately in new york.

Na veeeeeel gezellige bezoekjes van Dee, Bethany (zusje van Matt), Jimmy (broertje van Matt), Rensje, Fleur, Paul en Riet, Jeanne en Stephen (de ouders van Matt), Daniel (neef van Matt) en Jooskie + en het leven van een luxepaardje (geen inkomen maar wel veel leuke dingen doen), en natuurlijk veel

en veel

en ook veel

voelde ik me 1. heel fijn over alle nieuwe ‘memories made’, dat er weer meer mensen ons plekje en leven hebben gezien en van deze stad hebben kunnen genieten,

2. een beetje lui (elke oom/tante/vriendin moest die lekkere hamurger proeven natuurlijk, het vakantie-gevoel werd gevierd met een drankje en nog eentje dan maar, en ook mijn hardloop-‘gewoonte’ was in het slop geraakt),

en 3. een beetje van een andere wereld (accepteer dat je heerlijk tijd hebt voor jezelf – ja, maar toch ging er iets kriebelen nadat ik veel tijd doorbracht met mensen die op welverdiende vakanties zijn terwijl ik, well, al een paar maanden ‘op vakantie’ ben).

nadat ik na een bezoekjes-reeks van ongeveer heel september en oktober gister op de bank heb gehangen, mezelf vermakende met met ‘sister wives’, ‘what not to wear’, ‘baby story’ en andere hersendodende programma’s, en vandaag my lil’ sweet self een trap onder mijn kont gegeven en een to-do lijst opgesteld. en maar goed ook: vanmiddag belde matt dat hij bericht kreeg dat mijn werkvisum op de post naar ons toe onderweg is.

wow – ik kan hier wonen EN werken? dat was het doel…! wanneer ik mijn greencard krijg is onbelangrijk asls ik eenmaal mijn werkvergunning heb. dat voelt goed en raar, en het voelt nog meer als de volgende dingen weer helder op een rijtje zetten: wat wil ik eigenlijk? wat voor baan, waar was ik ook al weer goed in, welke doelen had ik ook alweer, en andere irritante solllicitatie-gesprek-vragen (ik wil een baan! deze baan! anders had ik die mezelf de hemel in prijzende brief toch niet geschreven!).

dus da’s het belangrijkste doel, met nog niet al te hoge verwachtingen voor 2010, maar wel een klus die voor me ligt: baan zoeken! na met veel mensen te hebben gesproken een soort strategie bedacht: tot 2011 op alle banen reageren die me geweldig lijken (+ nog ruim de tijd hebben om mijn tutor lessen – daarover later meer – voor te bereiden), in 2011 bij geen response / een te klein banen aanbod ook op andere banen reageren om ik-moet-weer-een-inkomen-hebben en ik-vlieg-tegen-de-muren-op -taferelen te voorkomen. tot ik een echte baan heb, wat best even zou kunnen duren, ga ik misschien op zoek naar een bijbaantje – we’ll see.

een laatste stukje, een beetje algemener: ik mis kleine nederlandse klets en gezelligheids-momenten, maar heb het hier heerlijk. matt en ik zijn nog steeds klef onze ney york-droom aan het beleven, en het weer is na een lange en heerlijke Indian summer…

nu echt herfstachtig:

…hier nu ook de dikke jassen uit de kast. na de eerste drie maanden hier, met veel bezoek wat behalve gezellig ook een heerlijk soort overgang was van vertrouwd naar nieuw, veel plannen voor de komende tijd: baan zoeken, ‘eigen’ vrienden maken, huisje nog een beetje meer opkalefateren, met matt sinterklaas vieren, en meer. I’ll keep you posted, hopelijk een beetje meer en in kortere berichten.

heel veel liefs, liefste familie en vriend(inn)en,

an

oja, meer foto’s spoedig op facebook.

About onebigapple

a new new yorker with a dutch accent who loves to eat (and live in) big apples. welcome!
This entry was posted in daily life, dutch, family, language. Bookmark the permalink.

4 Responses to lately in new york.

  1. rita says:

    ha die bezige + vakantievierende (!?!) anne,
    het is weer een fijne update, keileuk!! keep us posted please!
    xx, r

  2. Jessa says:

    Lieve An,

    Fijn om weer even te zien wat er allemaal in je leven omgaat. Super dat je ook een werkvisum hebt! Die fantastische baan gaat ook zeker komen!

  3. Nico says:

    Lieve Anne,

    Leuk om weer even bijgeblogd te zijn. Goed om te merken dat het je/jullie goed gaat. Veel geluk toegewenst. Hopelijk scoor je een leuke job. Sterkte met de NY winter die binnenkort begint. Groetjes aan Matt. Take care. Liefs van ons, Jos & Nico

    PS. Inmiddels diverse mensen naar jouw tiprestaurant Malatesta gestuurd. Allemaal enthoussiast. Thanks.

  4. Renske says:

    Vind vooral die foto’s van ons leuke bandje zo gaaf, echt mooi gemaakt in de verschillende seizoenen. Nu nog lente en zomer te gaan!!
    xxx
    Ps. Leuke foto van mij trouwens.. not. hihi

Leave a Reply

