afgelopen week.

mededeling vooraf: ik stuur vanaf nu geen groeps-emails meer (behalve over contactinformatie e.d.), maar zal af en toe dit blog updaten over mijn newyorkse leven, in woord en beeld. wil je op de hoogte blijven? vul dan je emailadres in bij ’email subscription’ rechtsboven aan deze pagina. je ontvangt dan een email waarmee je je kunt abonneren op mijn blog. dit betekent dat elke keer als ik iets nieuws schrijf je een melding in je inbox krijgt (hoef je niet steeds te checken!)

ok, dat is dat. dan nu terug naar de post.

afgelopen week…

…was dee op bezoek (supergezellig)

…hebben matt en ik ge-sky-dive-t (geweldig; sprong net voor zonsondergang met op de verre achtergrond manhattan)

…heb ik in een heel leuk hotel geslapen in manhattan (terwijl ik in manhattan woon…)

…hebben we mijn greencard-aanvraag ingediend (eindelijk)

…en zijn matt en ik naar het courthouse gegaan (om getrouwd weer naar buiten te lopen!)

ja! inderdaad. het legale / officiele gedeelte zit er op. matt en ik wilden het klein houden aangezien we ons trouwen later uitgebreid willen vieren met familie en vrienden – vandaar ook geen melding vooraf. we hadden dit het ‘greencard marriage’ gedoopt (voor diegenen die het niet wisten: ik moest binnen korte tijd na aankomst trouwen om mijn greencard-aanvraag in te kunnen dienen en om aan visum regels te voldoen).

ondanks de wens om het klein te houden was het een ‘big deal’, en voelde ik me toch echt een bruidje (nooit erover nagedacht hoe dat zou voelen, maar toen vriendin nana als verrassing een boeketje in mijn handen drukte toen we het courthouse binnenstapten, was het er toch, een waar bruidsgevoel!). het was een superleuke dag om niet te vergeten. idee was trouwen (met deborah, die op bezoek was, als getuige en susanna als last-minute-toch-maar-wel-een-fotografe), daarna samen lunchen, en vervolgens met z’n tweetjes parachtespringen en een nachtje in een (heel origineel new york-ish) hotel.

het best samengevat was het een hele blije dag. grappig, zenuwachtig, blij en emotioneel het in het courthouse, geweldig restaurantje met enthousiaste mensen en champagne, en een grote hap frisse lucht en nog een beetje extra adrenaline na het parachutespringen.

hoe heerlijk het ook was, we willen de focus graag houden op een later trouwfeest. dus; geen ringen, geen brieven of kadootjes, geen facebook dingen e.d. – dat komt later.

om een indruk te geven, hier wel een paar foto’s.
het was ongeloof, spanning, blijheid, geluk, genieten. uniek!

veel liefs en een blije kus uit the big apple,

anne
(van den heuvel ja!)

**all pictures by susanna kohly: manymanymany thanks!**
klik op de foto’s voor een groter beeld

ready to enter the courthouse:

hello, one marriage please

tadaa… greencard bride! ah!!

solution to nervousness while waiting? > silly poses @ the courthouse

yep, our number is called (yes you have to get a number and get in line!)! well… here we go!!

signing the papers

& the end of the 2 minute ‘ceremony’

right after the ceremony, still in the pink room (who made that up that color?)… + note the luvly green rings matt brought as a surprise / substitute for ‘real’ rings later… mine broke already, whoops!

& off to lunch, new york style

@ restaurant ‘market table’, west village NYC

and off to skydiving!

@ the hotel that night

and at last dee’s (and shirley’s!) welcome home surprise the next day… cake & kitchy balloons. it’s for real!!

About onebigapple

a new new yorker with a dutch accent who loves to eat (and live in) big apples. welcome!
This entry was posted in dutch, english, events, language. Bookmark the permalink.

9 Responses to afgelopen week.

  1. Nico & Jos says:

    Sundaymorning. Opening my e-mail. Surprise. A message form Anne. She’s gonna blog, OK.
    Next thing to read, the two of you got married!!! WOOW!!! We wish you both all the happiness in the world!!!!!!!!!
    Lots of love,

    Nico & Jos

  2. Lisa says:

    An, wat een geweldige foto’s! Echt super! Ben zo blij voor je! Dikke kus

  3. Nikki says:

    Heeeeerlijk blog! Ik word elke keer weer blij als ik jullie fotootjes bekijk! Zoooo happy! Geniet babe! Dikke knuffel, ook voor je hubby😛

  4. Marieke says:

    Congrats lady, wat een supernieuws! En je ziet er geweldig uit met je gouden NY-lokken & het spannende topje! Briljante actie van jullie. Geniet van de echtelijke staat:-)

  5. Char says:

    Darling,

    Zie ik het goed? Ben je gaan skydiven in je mooie wedding-outfit???? Haha, jullie zien er geweldig uit😉. Dikke kus

  6. onebigapple says:

    dankdank allen voor leuke reacties! reactie = een beetje zoals post krijgen (bijna dan) = leuk. kus aan allen!

  7. Ilse says:

    Wowww!!! Wat heeeeeeeeeeeeerlijk je verhaal te lezen, en wat MOOOI jullie foto’s te zien… Het geluk STRAALT van mijn laptop-scherm af, een klein ienie-mienie-traantje kon ik niet bedwingen… GENIET! Zoen, Ils

  8. rita says:

    Fijn fijn, al die blijigheid! Geweldig, zo’n gelukkige plaatjes! En dat die dan helemaal ECHT zijn!! Ik zit hier te glimmen aan het toetsenbord – zoveel stralen jullie uit ;0)
    L.U.2!! xxx, rita

  9. Pope & Maggie says:

    Congratulations!!! We are both so excited for you and wish for you a long and very happy life together…………..love………

Leave a Reply

